You are currently viewing קורס ניהול השיווק – שיעור 14 פרק 17 – קידום מכירות.

קורס ניהול השיווק – שיעור 14 פרק 17 – קידום מכירות.

קורס ניהול השיווק – שיעור 14
פרק 17 – קידום מכירות.
כלים של קידום מכירות – 709.

דוגמית – מציעים כמות קטנה להתנסות.

* החזר כספי או זיכוי – מתן הנחה במחיר לאחר הקנייה ולא בחנות הקמעונאית.
– החזר כספי או זיכוי, הוא חלקי.
* מתנה – החזר זה על כל ההסכום. מתנה זה לא החזר כספי או זיכוי.

לדוגמא: שולחים קוד קופון, שמקבלים תלוש או החזר כספי רק לאחר הקנייה, זה זה.
לא הנחה.

הנחה זה לפני הקנייה.
תוספת כמתנה – קונה מברשת שיניים ומקבל משחה במתנה.
תלוי מה מוצר.

פרס זה סיכוי לקבל את הפרס – כמן הגרלה.

פרס נאמנות. כמו דיינרס קלאב –
לדוגמא: מתוגמל על נקודות טיסה בגלל הקניות שלי בעזרת המוצר שלהם.

מתנה – מקבלים תמורה
מוצר בר קיימה, התנסות חינם.

קידום מכירות:
כשנשאלים על זה, טענה או שאלה… שואל את עצמי “מי רוצה לקדם את מה?”
קידום צולב > משווק אחד או חברה אחת משתמשת חברה א’ משתמשת במותג של חברה ב’ (שאינה מתחרה בה), לא מאותו ענף. בכדי לקדם את מוצרה/מוצריה.
לדוגמא: ” לכל המזמין תמי 4 , מקבל 3 חודשי חינם בגו-אקטיב” – מקדם תמי 4, בעזרת גו אקטיב – אינה מתחברה בה.
קידום מקושר > התקשרות במספר משווקים או יותר, אשר חוברים יחדיו לפעילות של קידום מכירות, אשר נועדה לקדם את מכירות מוצריהם – באופן הדדי.

מפרט את כל עקרונות התפיסה בכל מקרה ורק מציין שאינו מוצג באירוע.
ואם יש עוגן לתפיסה, וצריך להשלים אותם – רק אז אני יכול להניח, מהפירוט של התשובות.

פרק 19 – אסטרטגיית בידול ומיצוב
מיצוב – הכוונה היא לעיצוב הצעת החברה ותדמיתה, כך שתתפוסנה מקום מובחן בתודעת הצרכנים.
מיצוב = תדמית

שלושת השלבים בתכנון אסטרגיית המיצוב:
תמיד התשובה תכלול את 3 השלבים של מיצוב יעיל:
1. זיהוי שוק המטרה – צרכני ____, הרואים תועלת ב ____
2. שלושה דרכים לקביעת / לביסוס ההשתייכות לקטגוריה של חומרי ניקוי.
הכול על פי המוצג ובלי הנחות מיותרות.
א. תועלות הקטגוריה – איכותיים, בריאים. תועלות שבאות לידי ביטוי בשימוש המוצר = ממאפייני המוצר בלבד!

ב. השוואה למותג מוביל = מופת. הכוונה היא, מסר משווה למתחרה מוביל בענף.
רק משווק קטן משווה את עצמו לגדול.

ג. הישענות על המונח המתאר את המוצר. איזה מונח מתאר את הקטגוריה/המוצר.
באיזה שם לתיאור סוג המוצר, המשווק משתמש/נשען.
לדוגמא: מכון כושר משתמש בכינוי על עצמו של מכון בריאות הגוף.
אם אין באירוע, לתאר את המונח בג. של הישענות על המונח… ולרשום לא מצוין באירוע.
3. איתור נקודות שוני ונקודות דמיון אל מול מתחרים בערך.
נקודות שוני: 1,2,3. נקודות דמיון: 1,2,3.
לא ממציאים, בחלק הזה רק מתוך האירוע!!

מה הוא בידול?
יצירת הבדלים מובחנים או תכנון הבדלים מובחרים, בין הצעת המשווק למתחרים.
אסטרטגיית הבידול כוללת שימוש באחד או יותר (לרוב ביותר) מבין משתני הבידול הבאים:
מבין מימדיי ומשתני הבידול:
5 מימדי הבידול:
בידול מוצרים:
– תכונות
– ביצועים
– אחידות
– התאמה אישית
– עיצוב (סגנון ועיצוב)
בידול שירותים:
– קלות ההזמנה
– מהירות האספקה
– הדרת הלקוח
– מיומנות השירות
בידול כוח אדם:
– נימוס ואדיבות
– מהימנות/ אמינות
– מיומנות ומקצועיות
– תקשורת ומהירות תגובה
בידול ערוצי הפצה:
– בידול ביצועים עונה על השאלה: מה היא מידת הביצועים של גורמי ההפצה, בכדי לאפשר את זמינות המוצר, עבור הצרכנים.
– מומחיות – מה היא מידת הידע של גורמי ההפצה על המוצר, תכונותיו, אופן השימוש בו, התועלות ממנו וכדומה, כל ידע על המוצר.

בידול תדמית:
סמלים / תקשורת שיווקית (= קידום) פרסום תמריצי קד”מ.
בידול זמן הפרסום וכו’: הסתיו זה מבודל, כשכולם יוצאים זה לא.

משתני הבידול:

פרק 20 – ללמוד לבד.
שיווק הוליסטית
כולל ממן 15 שהוא על שיווק הוליסטי. בשאלה 3.
הולך לפרק 1 בספר – יש 4 עקרונות על השיטה.

פרק 20 זה פרק 1 על שיטה שיווקית הוליסטית.
– שיווק קשור מטרה: שיווק המקשר לתרומת החברה.
אם המשווק עושה שיווק הוליסטי, זה קשור להכנסה כלכלית ולהכנסות.
– שיווק חברתי תאגידי: מאמצי שיווק שיש להם לפחות יעד 1, שהוא לא כלכלי אלא חברתי.
כל דבר שנשאלים על הוליסטי, פרק 1 בספר – 4 העקרונות.

להוסיף עוד חץ בדף של שיווק בינלאומי:
עמוד 797, בפסקה האחרונה. לאלו שווקים וגישת הממטרה, לכמה שווקים להיכנס.
האם המשווק.
לדוגמא: טבע ישבה הרבה שנים בישראל.
נכנס בו זמנית, להרבה מדינות.
גישת המפל: נכנסים לשיווק בינלאומי בהדרגה, לחו”ל.
גישת הממטרה: נכנסים לשיווק בינלאומי במכה ומהר, לחו”ל.

בתשובה תמיד להשתמש באסטרטגיות ולנמק:
ייצוא:
– ישיר
– עקיף

מתן רישוי
מיזם משותף (השקעה משותפת)
השקעה ישירה

עלות – נמוך -> גבוה
סיכון – נמוך -> גבוה
שליטה ופיקוח – נמוך -> גבוה
הכרות עם השוק הזר – נמוך -> גבוה

jonventure –
מיזם משותף, חייב שותף מקומי – חייב גורם מקומי ע”פ חוק, במדינות מסוימות.

המצאת מוצר –
המצאת מוצר כרוכה ביצירת דבר חדש, אם התאימו את המוצר אך לא יצרו דבר חדש לגמרי.

המצאה לאחור –
לקחת משהו שהיה ולהמציא או לשלב משהו אחר.

המצאה לפנים –
המצאת מוצר חדש לגמרי.

קידום – תקשורת שיווקית
רצוי להמליץ להתאים את התקשורת.

האם צריך להתאים את השפה או האם צריך להתאים את המוצר. רמז לשאלה בממן 15.
פרק 9.

בגרות – צמיחה – זו תקופה בשלב הבגרות.
בגרות יציבה, המוצר מרוויח הכי הרבה, ובגרות דועכת.

עמוד 384 – טבלה של חיי המוצר
אם יש שאלה על זיהוי השלבים… מזהים את השלב ומנמקים לפי ההגדרה ומגיעים לשלב ומעתיקים את הכול!
דגשים:
דרכי טיעון, מסר משווה, האם ההצגה היא חד או דו צדדית, יש רק בפנייה אינפורמציונית.
משווק גדול לא ישווה את עצמו למשווק גדול או קטן, הוא בעצמו גדול.
מוצר שמופץ בהפצה מירבית מבודל יותר בביצועים ממתחרה.
גם פרק 11. חלק ממימדי הבידול וממשתני הבידול

איתי ורצ'יק

נמצא בתחום האינטרנט כבר משנת 2014. מורה ומרצה כבר משנת 2016. כמו כן, מעניק מיתוג עסקי לעסקים קטנים, בינוניים עד גדולים. מחבר אנשים ועסקים להשגת הפוטנציאל המרבי בעסקיהם, ובקידום להשגת מטרותיהם: קידום עסקי, מכירות, מיתוג עסקי ועוד – באינטרנט בשיתוף פעולה עם עסקים רבים בתחום. במדיה – פרסום, בניית האתר המדהים שלכם, קידום אתרים אורגני וממומן להשגת לקוחות והצלחה עסקית. שותף של גוגל – מה זה אומר? בסך הכול, זה אומר על מספר גבוה של לקוחות מרוצים אצלנו בסוכנות בשירות קידום ממומן בגוגל והסמכה רשמית של גוגל, בעזרת המבחנים המסמיכים של גוגל.